16. ledna 2023
Proč psát firemní blog

Přečtete za 5 minut
Už jste možná párkrát v rámci své firmy uvažovali o tom, že rozjedete firemní blog. Píše ho kde kdo, tak proč ne vy? Každá vaše podobná myšlenka ale nakonec skončila v šuplíku, zamčená na sto západů. Máme pravdu?
Ano, předávání relevantních informací a vytváření poutavých textů, které budou čtenáři číst až do konce, stojí totiž energii, čas a spoustu vypité kávy. Ale věřte, že se vám to může vrátit. Pojďme se podívat na to, co užitečného vám firemní blog může přinést.
Co je to firemní blog a jak by měl vypadat
Nejprve si ujasníme, co vše pojem firemní blog zahrnuje. Jde o články, které systematicky zveřejňujete na webových stránkách vaší společnosti. Od osobního blogu se liší tím, že místo subjektivních názorů publikujete hlavně odborné články týkající se vašeho oboru podnikání, novinky, podrobné recenze produktů nebo služeb, případně detailní případové studie a výsledky, které čtenářům přináší hodnotné informace.
Firemní blog je skvělý nástroj, jak se v online světě zviditelnit, a podpořit tak růst vašeho podnikání.
Co by úspěšnému blogu nemělo chybět?
- smysluplný a užitečný obsah
- správné zaměření na cílovou skupinu
- schopnost upoutat pozornost a vzbudit zájem
- poutavé titulky a promyšlená struktura vlastního obsahu
- obrázky, odkazy, zdroje
- bezchybný text bez překlepů
Výhody blogování pro vaši firmu
Psaní blogových článků přináší nemalé množství výhod, za Digiverse bychom vyzdvihli hlavně tyto:
- Vaši zákazníci vám budou důvěřovat, že to s oborem, ve kterém se pohybujete, myslíte vážně. Přeci jen vkládáte čas a energii do psaní článků, které mají přinést žádané informace právě jim. A věřte, že tuto snahu ocení, uděláte na ně dojem. Sami se k vám pak budou vracet, aby si dozvěděli něco nového.
- Odlišíte se od konkurence a získáte výbornou konkurenční výhodu. Blogem totiž dáte najevo svou znalost oboru a přinesete svým zákazníkům odpovědi, které u konkurence nedostanou.
- Posílíte své pozice v organickém vyhledávání. A to ne úplně zanedbatelně. Blog totiž bude tvořit součást vašeho webu a přinese relevantní návštěvy. Zvýší se tak organická návštěvnost webových stránek, protože se k vám lidé dostanou přirozeně z vyhledávání díky jednotlivým článkům. Dokazuje to i výzkum společnosti HubSpot, který se zaměřil právě na přínos vedení blogu. Výsledky výzkumu potvrdily, že společnosti, které tvoří vlastní blog, mají o 55 % větší návštěvnost webu!
- Uděláte nejlepší reklamu svým vlastním službám nebo produktům. Pokud budete psát o testování produktů či služeb ze své vlastní nabídky, publikovat hodnotné recenze, zveřejňovat novinky z vašeho oboru podnikání, nejvíce tím zviditelníte hlavně sami sebe. Stejně jako my v Digiverse můžete na svůj blog také dávat také tipy a doporučení, případně návody, které čtenářům pomohou řešit jejich problémy a vy tak uděláte ten správný dojem.
- Budete mít zpětnou vazbu, a ta je k nezaplacení. A právě díky firemnímu blogu ji získáte velmi jednoduše. U svého blogu můžete mít například možnost přidat komentář nebo dotaz. Snadno tak zjistíte, co vaše zákazníky zajímá. Pomocí Google Analytics pak snadno uvidíte, které téma vaše čtenáře nejvíce zajímá, co řeší a na co hledají odpověď. A zde se otevírá prostor nabízet jim obsah, potažmo vaše produkty a služby v podstatě ušité na míru.
- A nakonec! Po složení všech těchto dílků dojde k tomu hlavnímu. Zvýšíte prodeje!
Blogové články od profesionálů
Nadchly vás výhody, které by vaší firmě mohlo přinést psaní blogu? Je ale třeba myslet ještě na jednu důležitou věc. Tou je důkladné rozvržení vašich časových kapacit a lidských zdrojů. Psát úspěšný blog totiž znamená, že musíte pravidelně a dlouhodobě zveřejňovat kvalitní obsah. Jen tak vám blogování přinese výše zmíněné benefity.
Pokud to u vás není překážka, pusťte se směle do toho! V případě, že si hrajete s myšlenkou založit firemní blog, ale nemáte čas o něj pečovat tak, jak by si zasloužil, obraťte se raději na profesionály.
V Digiverse máme s psaním blogových článků letité zkušenosti. Připravíme pro vás seznam zajímavých témat pro vaši oblast podnikání na základě klíčových slov, sestavíme redakční plán a samozřejmě pro váš firemní blog napíšeme originální a poutavé texty.